вівторок, 30 січня 2024 р.

Завдання для розвитку учнівської творчості

                            
                        Умови розвитку творчості школяра:
·       Створення ситуації успіху на уроці;
·       Створення проблемних ситуацій;
·       Ігрова діяльність;
           ·       Використання завдань творчого характеру;
·       Цікава позаурочна діяльність




Антисуржик

У нас построїли гарну школу . –

Наші діти тоже вчаться в музикальній школі . –

Учителя прийшли . –

Учні приймають участь у різних гуртках . –

Клас діжурить по столові . –

Шевели мозгами . –

Не мішайте працювати в класі . –

Закрийте двері – сквозняк . –

Нашій вчительці подарували самі кращі квіти . –

Учні краще взнали історію краю . –

Докажи теорему . –

Не хочеться учитися . –



Завдання конкурсу знавців української
мови ім. Петра Яцика
1.     Поясніть значення фразеологізмів   
Мов на духу, передати куті меду, не в тім`я битий, витати в хмарах, ні живий, ні мертвий.           ( 5б)
2.     Запишіть назви осіб за місцем проживання й поставте їх у множині (він, вона, вони)
Київ, Львів, Харків, Одеса, Донецьк.                ( 5б)
3.     Напишіть правильно прикметники     Мовно/літературний, темно/фіолетовий, біло/сніжний, червоно/гарячий, право/бережний, історико/культурний, мудрий/премудрий.     (5 б)
4.      Запишіть кожен із наведених іменників спочатку         в родовому, а потім в орудному відмінках однини                                                           Яєчня, пляма, мережа, мелодія, доріжка, вівця  ( 2б)
5.     Визначте й запишіть тему тексту. Підкресліть синоніми. Розставте розділові знаки
Коли обрій починає світлішати кажуть що займається зоря. А якщо подивитися на зірки здається ніби тоненькі промені як золоті ниточки, висотуються на землю іскряться. Це мерехтять зірки.
Як тонко підмітив народ красу природи якими виразними і яскравими соковитими й запашними словами назвав її явища. Скільки є слів які означають лиш те що відбувається з вогнем: горить палає мерехтить жевріє полум’яніє. І кожне слово має свій відтінок.                                                         (10б)
6.     Визначте рід іменників                                 (3б)
Шлях, путь, вельможа, сутінь, мрія, цуценя, серце, бюро, щастя, нероба, суддя, забіяка, староста, вода.
7.     Напишіть твір-мініатюру, в якому розкажіть про свої почуття до рідної землі                                 ( 10б)
     
  
Завдання конкурсу знавців української
мови ім. Петра Яцика

1.     Підберіть фразеологізми зі словом рука, які б передавали такі значення:
Домовлятися, заспокоїтися, немає часу зробити, стати пасивним, просити милостиню, схильний до крадіжки. (5б)

2.     Затранскрибуйте подані слова:
Україна, відродження, роз’яснювальний, дозвілля, щастя, беззахисний.                                                                   (5б)

3.     Запишіть словосполучення, уживши слова в дужках у необхідному відмінку.
Навчатися (математика), дякувати (батьки), завдавати (біль), потребувати (допомога), наслідувати (дорослі), вибачити (син), завдавати (збитки), зазнати (втрати), попереджати (небезпека), відповідати (українська мова), прагнути (перемога), доглядати (хворий).                   (5б)

4.     Зробіть розбір дієприкметника як особливої форми дієслова.
Теплий вітер доносить зі степу запах квітучої гречки (О.Гончар).                                                                       (5б) 
5.     Складіть схему, в якій би містилася вся вивчена вами інформація про дієприслівник та його правопис (із прикладами).                                                                     (10б) 
6.     Напишіть твір-мініатюру «Історія рідної мови»            (10б)


Завдання конкурсу знавців української
мови ім. Петра Яцика
1.    Від поданих слів утворіть по три нових (спільнокореневих) слова. Розберіть їх за будовою.
Зміна, село, праця, місто.                    (5б)
2.    Вставте, де потрібно, пропущені букви, розкрийте дужки. Визначте типи речень.
Куди (не) глянеш.. (в)даль оцю красиву – тут(с)(покон)віку скрізь л..лася кров. (Не) сумуй одна, (не) журись одна. Поховайте та вставайте, кайдани порвіте і вражою злою кров..ю волю окропіте. Посієш.. вчасно, зб..р..ш рясно. Здобуд..мо освіту, побач..мо більше світу. (5б)
3.    Поясніть, чи тотожні поняття словосполучення та сполучення слів? Наведіть приклади     (5б)
4.    Поставте іменники в кличному відмінку й запишіть у три колонки:
1.    Із закінченням –е.
2.    Із закінченням –у, -ю.
3.    Із закінченням –о.
         По одному слову із кожної колонки введіть у   речення в ролі звертання.
       Жінка, Андрій, їжак, дядько, хлопець, дідусь, край, вітер, сестра, вовк, учитель, Уляна.          (10б)
    5. Напишіть твір-мініатюру «Наша Батьківщина – велика й мала». Уведіть у текст власні назви (щонайменше три)                     (10б)
                                                       
Завдання конкурсу знавців української
мови ім. Петра Яцика

1.    Напишіть твір на тему «Святий вечір у моїй родині»                                                (10б)
2.    До слів іншомовного походження доберіть можливі українські відповідники.
Ліцензія, менеджер, пріоритет, ідентичний, ліміт, інновація, компенсація.           (5б)
3.    Утворіть прикметникові форми від географічних назв.
Баку, Гамбург, Карабах, Вернигородок, Біла Церква, Камянець-Подільськ, Нью-Йорк, Ростов-на-Дону, Давидів Брід.           (5б)
4.    Розкрийте питання, проілюструвавши прикладами «Односкладні й неповні речення: спільне і відмінне».                             (5б)
5.    Замініть подані фразеологізми словами синонімами чи синонімічними словосполученнями.
Кров із молоком, заварити кашу, гордіїв вузол, крокодилові сльози, танцювати під чиюсь дудку, брати ноги на плечі.                  (5б)
6.    Складіть ізапишіть речення про любов до Батьківщини(складне речення з мінімум чотирма простими частинами). Накресліть схему.                                                     (5б)     

            Завдання конкурсу знавців української
мови ім. Петра Яцика
1.     Запишіть правильно слова, поставивши, де потрібно, пропущені букви на місці крапок.
Пр..краса, печ..во, молод..ю, радіс..ю, пр…мудрий, пі..ти, е..замен, Микола..вна, облич..я, ро..чин, дал..чінь.                                                         (5б)
2.     Знайдіть і підкресліть у реченнях підмет і присудок. Укажіть, якими частинами мови вони виражені.                                                      (5б)
Море дедалі втрачало спокій. Чайки – передвісники бурі. Вони знімалися з одиноких скель, припадали грудьми до хвилі й плакали над морем. Брили зеленуватої води непомітно підкрадалися до берега, падали на пісок і розбивалися (За Коцюбинським) .
3.     Від чого залежить рід, число й відмінок прикметника? Запишіть словосполучення у дві колонки:
1)    З прикметником у чоловічому роді;
2)    З прикметником у середньому роді.
На спортивному майданчику, перед спортивним змаганням, добрим словом, строкатого одуда, за далеким обрієм, кленового листя, охайним зошитом, холодним повітрям, при тьмяному світлі, на залізному цвяшку, зі спритним хлопцем, степового роздолля.                                 (10б)
4.     Перебудуйте речення так, щоб не виникало двозначності.
Дітям сподобався цей проспект. Нарешті ми побачили лаву. За річкою виднілася череда. (5б)
5.     Напишіть твір-мініатюру «Святий вечір у нашій родині».                                                    (10б)


            Завдання конкурсу знавців української
мови ім. Петра Яцика
1.     Запишіть правильно слова, поставивши, де потрібно, пропущені букви на місці крапок.
Пр..краса, печ..во, молод..ю, радіс..ю, пр…мудрий, пі..ти, е..замен, Микола..вна, облич..я, ро..чин, дал..чінь.                                                         (5б)
2.     Знайдіть і підкресліть у реченнях підмет і присудок. Укажіть, якими частинами мови вони виражені.                                                       (5б)
Море дедалі втрачало спокій. Чайки – передвісники бурі. Вони знімалися з одиноких скель, припадали грудьми до хвилі й плакали над морем. Брили зеленуватої води непомітно підкрадалися до берега, падали на пісок і розбивалися (За Коцюбинським) .
3.     Від чого залежить рід, число й відмінок прикметника? Запишіть словосполучення у дві колонки:
3)    З прикметником у чоловічому роді;
4)    З прикметником у середньому роді.
На спортивному майданчику, перед спортивним змаганням, добрим словом, строкатого одуда, за далеким обрієм, кленового листя, охайним зошитом, холодним повітрям, при тьмяному світлі, на залізному цвяшку, зі спритним хлопцем, степового роздолля.                                 (10б)
4.     Перебудуйте речення так, щоб не виникало двозначності.
Дітям сподобався цей проспект. Нарешті ми побачили лаву. За річкою виднілася череда. (5б)
5.     Напишіть твір-мініатюру «Святий вечір у нашій родині».                                                    (10б)


  ЗАВДАННЯ І ЕТАПУ
                 Міжнародного конкурсу з української
 мови імені  Петра Яцика 
    7_клас

1 .Запишіть речення, розставте розділові знаки. Зробіть синтаксичний розбір речення, надпишіть над кожним словом, якою частиною мови воно є.

Кругом була сніжна пустиня а на чорному небі яскраво сіяли зорі. 5 балів

2. Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з префіксом с

 А ... кріпити, ... фальшувати. ...крутити;
 Б ... товкти, ... кривити. ... бити;
 В ... копіювати, ... чепити, ... холонути;
 Г ... чавити, ... тягати. ... хитрувати.
4 бали
3. Доберіть до російських фразеологічних зворотів відповідні українські

Живой ум -
Живая вода -
До конца дней своих -
Жить барином -
До норм до времени -
Держать под замком -
5 балів
4. Запишіть подані слова у транскрипції:

Хочеться, щасливий, зілля, книжні, роз'єднати.
5 балів
5. Поставте подані іменники у формі орудного відмінка
                                                                                                                          
Гість, ім'я, комар, повість, столяр, обличчя, байкар, кошеня, рід, честь, гілля, воротар, бриль , полум'я
4 бали
6. Сформулюйте до кінця визначення.



Лексикологія це розділ науки про мову, що вивчає ...   2 бали

        
        ЗАВДАННЯ І ЕТАПУ
                     Міжнародного конкурсу з української
                             мови імені Петра Яцика
                                                                            8  клас

1. Зробіть синтаксичний розбір речення, надпишіть над кожним словом, якою частиною мови воно є
  Велична мелодія, широко наростаючи і міцніючи, розгорталась у могутнє гармонійне море.
                                                                  6 балів
2. Поставте подані іменники в родовому відмінку однини
Вівторок, грім, закон, колектив, Крим, мотор, пісок, предмет, прогрес, сорт, Будапешт, гнів, звук, телефон.                                                                                                                                6 балів
3. Підберіть по 5-6 епітетів до слів:
сміх –
день –
земля –
людина –
держава –                                                 4 бали

4. Запишіть прислівники, знявши риску:
На/виворіт, мимо/хідь, на/в/кулачки, по/друге, не/сьогодні/завтра, десь/то, казна/коли, з/переляку, з/краю/в/край, с/краю, у/четверо.           6 балів

5. Напишіть твір-розповідь «Осінні мелодії»
                                                                  10 балів

                         ЗАВДАННЯ І ЕТАПУ
              Міжнародного конкурсу з української мови
 імені    Петра Яцика
                                                                                                              9 клас

1. Запишіть слова, знявши риску
  З/дня/на/день, на/самоті, не/до/вподоби, з/усіх/усюд, на/гора, до/побачення, віце/президент, відео/апаратура, ні/як, ні/коли, будь/що, все/таки, стільки/то.                                 5 балів

2. Доберіть до слів лексичні синоніми:
Масштаб, горизонт, клімат, косоокий, сприяти, полюс.
                                                                                  3 бали

3. Утворіть від поданих слів похідні з суфіксами зменшувально-пестливого та збільшувально-згрубілого значення.
Хмара, хліб, кіт, тато, дід, баба                            3 бали

4. Запишіть слова у транскрипції:
Дзюрчить, крутиться, сміється, пір’я, хлюпочеться, дев’яносто.                                                              5 балів

5. Напишіть твір-міркування «Для чого люди вітаються?» Використайте речення з різними видами присудка




                                                                                10 балів


Запам’ятай :

Говорити українською мовою
( а не «на українській мові»)
Згідно з законом
( а не «згідно закону»)
20 років з дня народження
( а не «від дня народження»)
Докоряти учневі
( а не «учня»)
Пробачте мені
( а не «мене»)
Завдавати шкоди
( а не «шкоду»)


Називати на ім’я
( а   не «по імені»)
Звернутися на адресу
( а не «по адресі»)
Відправити поштою
( а не «по пошті»)
Пропуск через хворобу
(а не «по хворобі»)
Радіти з успіхів
( а не «успіхам»)
Два рази на місяць
( а не «в місяць»)
Заходи щодо

( а не «заходи по»)

Основні правила спілкування :

1.   Якнайменше говори про    себе.
2.   Намагайся говорити про те, що цікаво твоєму співрозмовнику, враховуючи вік, характер, інте­реси.
3. Будь уважним, ввічливим, доб­розичливим.
4.   Ніколи не перебивай співрозмовника.
5. Під час бесіди дивись співроз­мовнику у вічі.

6.   Не вживай грубих слів. Не гово­ри надто голосно.


Немає коментарів:

Дописати коментар